NässjöAppen
En bild tillhörande nyheten
Linda Levin brinner för att underlätta för folk i vardagen. Foto: Frida Hillström
Ordning och reda med ordningskonsulten: "Jätteroligt att hjälpa människor"
2025-08-27 12:15

För att få bättre ordning i vardagen finns den diplomerade ordningskonsulten Linda Levin för att hjälpa till att organisera i hemmet eller på företaget. Hennes företag startades i april och i dag finns hon för att hjälpa folk att minska på stressen.

Linda Levin är diplomerad ordningskonsult och sedan april har hon företaget “Ordning med Linda ordningskonsult”. Idén uppkom för över två år sedan genom olika serier om organisation på Netflix.

Efter en del sökningar på egen hand fick hon fram ordet ordningskonsult och hittade även hemsidan “ordningsstudion”.
Genom webbplatsen fann hon dessutom en onlinekurs och valde att utbilda sig. 

– När jag såg att man kunde jobba med detta blev jag jätteglad och tänkte att det här vill ju jag för jag har alltid tyckt om att städa, organisera och plocka, säger Linda Levin. 

Ordning och reda
Yrket går ut på att hjälpa människor att bland annat rensa och organisera i hemmet.
Det kan också innebära bland annat hjälp i en flytt när människor vill ha utrensning innan.
Hon hjälper även folk som har förlorat en närstående och inte orkar det praktiska arbetet efter. 

– Jag tycker att det är jätteroligt att hjälpa människor. Det blir en stor förändring i deras liv hos dem som jag har hjälpt och det glädjer även mig när jag känner att jag gör något bra för människor, säger Linda. 

– Människorna som jag har hjälpt säger att det är lättare att ta beslut när jag är med och att de gör sig av med mer grejer när jag är med än om jag inte hade hjälpt till, fortsätter Linda. 

Fördelar med hjälpen
Kunderna är både privatpersoner och företag som helt enkelt behöver få ordning på sin vardag.

Dagens snabba tempo bidrar ofta att oredan blir ett stressmoment och i dag arbetar både kvinnan och mannen lika mycket. Därför finns det många fördelar med att anlita Linda.

– Stressen minskar och man får lugn och harmoni. Jag kommer in med andra ögon och jag kan se förvaringslösningar och vad man kan köpa in och hur man kan förvara grejer på ett smidigt och strukturerat sätt, säger Linda. 

Utöver ett stressigt samhälle finns det även andra faktorer som också har blivit typiska den senaste tiden. 

– Jag tror att vi köper på oss väldigt mycket grejer som vi inte använder och glömmer bort vad man har där hemma, säger Linda. 

Ladda ner NässjöAppen

Ios Android
Lunch
▪️Vegetarisk schnitzel med klyftpotatis och bearnaisesås
▪️Fläsknoisette med pepparsås, svartvinbärsgelé och stekt potatis
▪️Stekt Kummel med skagenröra, sparris och kokt potatis
▪️Krämig räkpasta
▪️Ost- och skinksallad
▪️Dagens soppa

Dagens lunch: 150:- Varmrätt, soppa, salladsbuffé, måltidsdryck, smör och bröd, kaffe och dessert.
Dagens lättlunch: 130:- Soppa, salladsbuffé, måltidsdryck, smör och bröd, kaffe och dessert.
Helgfria vardagar 11.30-14.00.
Visa dagens lunch från ytterligare 2 restauranger
Idag
Hans, Hampus har namnsdag idag.
Läs vidare om dagens temadagar och historiska händelser
Mest lästa föreningsliv just nu
Föreningsliv
Röda Korset i Nässjö söker butikschef.



Röda Korset i Nässjö söker butikschef
Svenska Röda korset

Svenska Röda Korset grundades 1865 och är i dag Sveriges största humanitära frivilligorganisation. Det viktigaste rödakorsarbetet utförs av över 25 000 frivilliga i drygt 600 rödakorskretsar spridda över hela landet. Vi kämpar för att rädda liv och ge hopp över hela världen och i Sverige, varje dag. Röda Korsets grundprinciper är humanitet, opartiskhet, neutralitet, självständighet, frivillighet, enhet och universalitet.

Sista ansökan
2021-12-17
Nässjö Rödakors krets driver en Second Hand-butik där överskottet från försäljningen går till Röda Korsets hjälparbete både här i Sverige och till det internationella katastrofarbetet. Kärnan i Röda Korsets lokala engagemang är ideella insatser och vi arbetar utifrån Röda Korsets grundläggande värderingar om humanitet och hållbarhet. Verksamheten leds av Nässjö Rödakorskrets styrelse.

Vi står nu inför en större förändring och utvecklingsresa där vi vill öka vår försäljning. Vi byter lokal och söker nu en butikschef som vill vara med på denna resa med att leda vår nya butik! Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor, samt brinner för försäljning och Second Hand.

I rollen som butikschef sätter du kunder och givare i centrum samt organiserar volontärer och praktikanter på ett effektivt sätt. Vi ser att du trivs med att möta människor och är bra på att skapa samarbete och arbetsglädje.

Butikschefen ansvarar för:

Med engagemang och driv utveckla Second Hand-butiken
Att leda och utveckla volontärer och praktikanter
Budget- och resultatansvar gällande butik
Ansvara för bemanning
Samarbeta med och redovisa löpande till kretsstyrelsen
Kvalifikationer:

Ledarerfarenhet
Erfarenhet av butiksutveckling och marknadsföring
Datorvana
Erfarenhet av budgetarbete
Meriterande:

Intresse av Second Hand, trender och återbruk
Erfarenhet av sociala medier
Erfarenhet av att handleda praktikanter
Personliga kvalifikationer:

Handlingskraftig
Förmåga att engagera medarbetare.
Förtroendeskapande och pedagogisk
Tjänsten är tillsvidaretjänst på heltid, provanställning tillämpas. Kollektivavtal finns. Tillträde enligt överenskommelse. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök så snart som möjligt. Sista ansökningsdag 17 december 2021.

Har du frågor om tjänsten, kontakta ordförande David Eriksson nassjo@redcross.se


Väder
Idag är högsta temperaturen
och lägsta temperaturen
19 ⁰C
14 ⁰C
väder
Resa
När går nästa buss eller tåg? Det hittar du i NässjöAppen
Hemester
Tipsa om din bästa hemesterplats under Hemester.